Quick Release Koppel

Sitter hemma vid datorn och kollar på lite hundsaker på nätet.
På en shopping sida av hundsaker hitta jag något som gjorde mig väldigt upprörd, det stod så här och vid sidan av var det en sådan bild:

Quick Release koppel (Aggresiva hundar)

Quick Release koppel är ett utmärkt verktyg för att hantera aggressiva hundar. starkt nylon kopplet kan förvandlas till en åtta som tillåter dig att säkert hantera utmanande djur på ett säkert avstånd.

Ett revolutionerande nytt sätt att hantera djur från ett säkert avstånd. Loopen på ena sidan runt hundens huvud och kan justeras ifrån den andra änden.

Material:100 % Nylon.

Stl: 23 cm x 9 mm
99:-




Varför tar dom just en sådann bild på en sån här ras? Varför tar dom inte en bild på t.ex. en tax eller varför inte den familje vänliga labradoren? Dom kan vara minst lika aggressiva! Jag tycker inte illa om någon hundras, utan att jag tycker illa om ägarna som gör sina hundar aggressiva osv. Det hänger helt och hållet på hur man uppfostrar sin hund! Överreagerar jag? har jag fel? Tycker bara det var så fruktansvärt fel att ta en sån hund till just detta kopplet. Eftersom dom flesta inte tycker om " kamphundar " måste det ju finnas en anledning till varför dom just visar ett sådant kopplet på en sån hund!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch..... MAn skapar ju själv det man har i änden på kopplet, alltså beror det inte på våran ras!

2011-02-24 @ 08:48:52
URL: http://crazyaboutpink.com
Postat av: Natalie & Bella

HA HA, gå in här & tala om vad som gäller ;)

http://pippawikman.com/2011/february/javla-kamphundar.html

2011-03-01 @ 17:47:30
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis lill prinsen på födelsedagen önskar Malin & syster Busan

2011-04-15 @ 16:31:49
URL: http://crazyaboutpink.com
Postat av: Sandra

Jag tycker att så kallade "kamphundarna" är dom sötaste och bästa familje hunden som finns! Det är ägaren som gör så att hunden blir tex; Aggresiv, eller elak på något sätt. ALLA hundar kan vara så, inte bara American Staffordshire terriers -.- Ja blir så jävla sur för att folk förstår inte att dom har också Hjärtan, Dom är presis som oss.. Jaja, det var bara det jag ville säga :) Hejdå!

2011-05-13 @ 12:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0