Lägg ner!

Hur länge ska man orka hålla på?

Samma sak om och om igen nu börjar jag vänja mig vid att alla nästan precis alla tar sina omvägar när dom möter mig och Obie. Man har ju för fan bara lust att gå fram till dom och fråga vad dom håller på med.
Som t.ex. här om dagen så gick jag på en cykelbana med Obie, vi mötte en hund som var av Schäfer/Collie. Precis när vi går förbi hunden och dens ägar så hör man han säg till sin hund: Nej nej NEJ! sen bara försöker den flyga på oss och skäller å morrar. Det var ju tur för han att hans koppel var kort och att han höll stadigt i hunden, annars kanske dom hade förbjudit hundrasen Schäfer och Coliie , haha in my as att dom hade gjort. Dom hade tagit det som en olyckshändelse, men hade en " kamphund " eller liknande bara kollat på en annan hund då hade det gått ut med stort i tidningen. Börjar bli trött på det här nu, sen tror jag inte att jag är själv om det heller. Eller vad säger ni?

Som ett t.ex. när Obie ser en hund när jag är ute med han då brukar han stå och gnälla bara för att han vill leka och hälsa på den.


Jag tycker om alla raser lika mycket jag har inte ont utav någon speciell ras, det jag stör mig så himla mycket på det är ÄGARNA till hundarna!

Världens bästa Obie! (:

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej på er!

Vi har varit med om samma situation flera gånger :( Prova någon gång och fråga om dom får hälsa, kanske kan avdramatisera dom lite :)

Har bild på min blogg på Obies syster Klara som bor nere i skåne om du vill se :) Har även en blogg adress till Bosse som bor norr ut http://beggan.blogg.se

Kram M

2010-10-25 @ 19:32:25
URL: http://crazyaboutpinkl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0