Obiebobie!

Länge sen det blev något upplagt här.
Obie ligger och sover som vanligt! Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig då ligger Obie och sover i min säng på mitt täcke precis vid kuddarna. Jag hade inte hjärta till att flytta han så jag fick sitta där en stund och bara kolla på han. Efter en stund flyttade han på sig!

Inte har man hjärta till att flytta på han när han ligger
och sover så här gott. :)


Här om dagen var jag ute och kastade boll med Obie, han tycker det är så otroligt roligt.
Samtidigt som man leker med han, då har man stor chans att träna lite lydnad med han som t.ex. att han ska komma med bollen när han har fångat den. Sen att han ska sitta stilla och vänta på mitt komando innan han springer och hämtar den. Han har gjort jätte stora framsteg och lyssnar mycket bättre på mig nu. Det är så kul att se när han göra sånna framsteg! Han är också väldigt lättlärd, det var för några veckor sen jag kom på att idag ska jag lära han att när jag säger pang och tar fram handen som en pistol då ska han lägga sig ner och spela död. Jag började träna och det tog mig ca en halv timme - timme att lära han det. Blev helt förvånad! Han är så otroligt duktig.

Obie när vi kastade boll här om dagen. Reflex är ett måste när man är ute i mörkret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0