" Kamp " hunden.

Min egna åsikt om " kamp " hunden.

För det första så är det aldrig hunden det är fel på , det är hur ägaren har uppfostrat den.
Att folk går runt och snackar så mycket skit om just raserna Amstaff, Pitbull, Bullterrier, Mastiff, Rottweiler mm, är absolut inte okej! Vi som hundägare till sådana hundar tycker det är så fruktansvärt tråkigt att folk ska gå genvägar eller till och med börja små springa när vi kommer med världens snällaste hundar.

Att dom ska förbjuda dessa raser går inte att fatta. Sätt en regel för hund körkort ist!
Du kan gör vilken hund du vill till en " kamphund ", om du så har en liten Tax hemma så kan du börja hetsa den mot levande föremål så den blir aggressiv. Som dom där Dalmatinerna, dom är ögontjänare tillmax och den hunden som har anfallit mest i Sverige det är Golden Retriver. Varför är det ingen som förbjuder dom?

Jag blev biten av två hundar när jag var lite mindre, den ena var en Labrador o, den andra var en Cocker spaniel. Hmm ingen av dom raserna är en " kamphund "... Det jag vill komma fram till är att vilken hund som helst kan ge utfall eller vara aggressiv.

Tryck inte ner våra älskade bäbisar!



Vårat hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0