Ännu mer på " hopp ".

Va ute och gick den vanliga rundan på kvällen som jag brukar gå med obie. ( för någon dag sen )
Då helt plötsligt det kommer en tant med sin hund jag kommer inte riktigt ihåg va det kunde vara för ras men det var iaf någon blandning av Jack russel. Lixsom Obie drar aldrig mot andra hundar när man går förbi om inte hunden man går förbi börjar skälla och låta som fan, det är knapt att han änns drar då. Ja men iaf vi går imot henne så får hon syn på obie som går så fint brevid mig, då tar hon upp sin lilla hund och börjar " små " springa åt andra hållet. Man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta när folk beeter sig på det viset, jag tycker det är sjukt att man gör så.

Sen var det en annan gång när jag och Obie gick framför en kille som hade en Golden Retriever.
Varenda gång Obie stannade för att kissa eller nosa på något, då stannade han bakom oss och väntade tills vi började gå asså han var många meter bakom och kom han lite för när då backade han ett eller två steg. Efter att vi höllt på så en stund då kommer vi till ett ställe där jag tyckte att det var ett bra ställe för Obie att gå lös där släppte jag han och Obie fortsatte gå fot och brydde sig varken om han eller hunden. Nästan precis när jag hade släppt Obie då ser jag kille SPRINGA över vägen med sin hund, jag och Obie bara stod och kolla på dom. Obie tänkte nog likadant som mig sen gick vi vidare!
Nej Obie sprang inte efter dom han undrade nog vad fan dom höll på med..

Korkade människor det finns. Hade inte Obie lyssnat då hade jag självklart inte haft han utan koppel.

Kärlek till dig Obie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0